FAQ – ofte stilte spørsmål
Her finner du svar på endel av spørsmålene vi får oftest
Levering og frakt
Vi sender normalt ordre avgårde innen 1-2 virkedager. Vi pakker og sender ordre også på lørdager, men Posten håndterer da ikke pakkene før mandag normalt sett.
Vi sender ordre med tjenesten “pakke i postkassen” fra Bring. Da sendes pakken med sporing og leveres pakken rett i postkassen din. Pass på at navnet ditt står tydelig merket på postkassen, hvis ikke kan pakken gå i retur.
Dersom pakken er for stor til postkassen din vil budet ta den med til nærmeste hentested og du får melding om at du kan hente pakken der.
Du kan også velge å få pakken sendt til hentested.
Ekspresslevering/ over natten er også mulig, men ordren må da komme inn før kl 12 og du bør kontakte oss for å være sikre på at vi har sett ordren og får pakket den i tide.
Nei, dessverre. Bring velger automatisk ditt “nærmeste hentested” for forsendelsen.
Det er selvfølgelig mulig. Ring oss på tlf 90579160 eller send oss en epost på fynd@fynd.no så skal vi finne ut av det sammen.
Normal postgang er 3-5 virkedager, noen ganger opp til 7 virkedager. Om det er helger/ helligdager eller annet så kan det gå ytterligere dager. Dersom det har tatt uvanlig lang tid å få pakken frem så ta gjerne kontakt med oss, så skal vi hjelpe deg med å spore den opp hos Posten.
De fleste gangene pakken er “borte” så har den gått i retur til oss. Dette kan skje når Posten gjør en feil eller det kan skje fordi navnet på mottaker ikke er tydelig merket på postkassen på adressen.
De alle fleste pakker kommer veldig raskt og fint frem med Posten. Noen ganger tar det litt ekstra tid. Det er heldigvis svært svært sjelden vi opplever at pakker blir helt borte. Vi skal selvfølgelig hjelpe deg som best vi kan om det skjer, men vi ber om forståelse for at før vi kan erstatte noen pakke så må vi gjennom en ettersporing og reklamasjon hos Posten.
Henting av ordre
Ja! Vi har showroom og lager på Nye Vakåsvei 6, 1395 Hvalstad. Det er rett ved E18 på Hvalstad/ Holmen.
Du kan hente ordren din der i åpningstidene våre. Sjekk åpningstidene før du kommer, så du ikke møter stengt dør. Unntak fra våre normale åpningstider kan forekomme. Det vil annonseres på insta/ face og google.
Velg “hente på lager i Asker” under fraktalternativer, så legges ordren klar til deg. Du får mail når ordren er klar til å hentes.
Nei, dessverre. Vi er samlokalisert med CF Asker, men resepsjonen der er ikke bemannet. Du kan kun hente pakker i vårt showroom/lager, og kun i våre åpningstider.
Bytte og retur
Vi har gjort dette med vilje, for å begrense mengden med unødvendige kjøp og returer. Unødvendig flytting av varer gir oss et større klimaavtrykk enn vi trenger å ha.
Med fri frakt og retur så blir det også mye vanskeligere å holde en passende størrelse på varelageret da det til enhver tid vil være mye varer ute hos kunder som ikke egentlig er solgt. Det er en kostnad som er tøff for en mindre nettbutikk.
Om du ønsker en returetikett så kan du bestille den på nettsiden vår her.
Vi sender ordre med tjenesten “pakke i postkassen” fra Bring. Da sendes pakken med sporing og leveres pakken rett i postkassen din. Pass på at navnet ditt står tydelig merket på postkassen, hvis ikke kan pakken gå i retur.
Dersom pakken er for stor til postkassen din vil budet ta den med til nærmeste hentested og du får melding om at du kan hente pakken der.
Du kan også velge å få pakken sendt til hentested.
Ekspresslevering/ over natten er også mulig, men ordren må da komme inn før kl 12 og du bør kontakte oss for å være sikre på at vi har sett ordren og får pakket den i tide.
Nei, dessverre. Bring velger automatisk ditt “nærmeste hentested” for forsendelsen.
Det er selvfølgelig mulig. Ring oss på tlf 90579160 eller send oss en epost på fynd@fynd.no så skal vi finne ut av det sammen.
Reklamasjoner
Ta kontakt med oss, så finner vi i alle fall ut av det! 🙂 Dersom plagget ditt er relativt nytt og ikke veldig slitt, så vil en revnet søm noen ganger kunne være en reklamasjon. Merk at litt løs tråd i en søm på innsiden av plagget ikke vil være reklamasjon. Et hull midt i stoffet på et plagg også svært sjelden reklamasjon siden det som oftest er en skade fra vask eller bruk og ikke en fabrikasjonsfeil.
Uansett så er du velkommen til å sende oss saken med bilder, ordrenummer og informasjon, så lover vi å se på det og gjøre en vurdering.
Vi vil på generelt grunnlag si at hull midt i stoffet på et plagg svært sjelden er reklamasjon, siden det nesten alltid er en skade fra vask eller bruk og ikke en fabrikasjonsfeil.
Ta uansett kontakt med oss – vi vil gjerne høre hva som har skjedd og vi lover å vurdere saken. Husk å oppgi ordrenummer og å legge ved bilder når du tar kontakt med spørsmål om en reklamasjon.
Nei, dessverre. Bring velger automatisk ditt “nærmeste hentested” for forsendelsen.
Det er selvfølgelig mulig. Ring oss på tlf 90579160 eller send oss en epost på fynd@fynd.no så skal vi finne ut av det sammen.
Kontaktskjema
Om det passer deg bedre, så fyller du bare ut kontaktskjemaet nedenfor og vi vil svare deg så fort vi kan!